:: index :: Széchenyi István Egyetem :: alkalmazott informatika (N_IN17) :: előadások :: vizsgakérdések ::
tartalom
céginfó
elérhetQségünk
szolgáltatásaink
ISO minQségbiztosítás
honlap készítés
partnereink
autósiskoláknak
fórum
 
 
Vizsgakérdések

Az alkalmazott informatika témakörben a hallgatók elsősorban olyan kérdéseket is kapnak, amelyeket egyéni tanulásuk, irodalomkutatásuk alapján kell hogy elsajátítsák. Ezekre a kérdésekre az előadásokon ajánlott irodalomból tudnak választ adni.

Ajánlott internetes cím:

http://www.prog.hu/cikkek/html/index.php3

Ajánlott szakirodalom:

Elektronikus kereskedelem (szerk: Mojzes Imre)

  • Mi a B2B?
  • Mi az EDI?
  • Sorolja fel, milyen tényezők segítik a B2B e-kereskedelem növekedését.
  • A B2B hogyan csökkenti az értékesítési költségeket?
  • A B2B hogyan csökkenti az készletfinanszírozási költségeket?
  • A B2B hogyan csökkenti a ciklusidőt?
  • A B2B-vel miért hatékonyabb a vevőszolgálat?
  • Miért kisebbek az értékesítési és marketing költségek a B2B alkalmazásával?
  • Milyen új értékesítési lehetőségeket nyújt a B2B?
  • Milyen problémák akadályozzák a B2B terjedését? Melyek a megoldásra váró problémák?
  • Milyen lehetőségek vannak az állam e-kereskedelemben való részvételére?
  • Az állami e-kereskedelem hogyan segíti az információhoz jutást?
  • Melyek az állami e-kereskedelem ügyintézési lehetőségei?
  • Jellemezze a B2C on-line vásárlást a B2B-vel összehasonlítva!
  • Mi az a B2A e-kereskedelem?
  • Melyek az e-üzletmenet kialakításának, bevezetésének (miért kell lépnünk?) kérdései?
  • Az IT újdonságok hatása a management filozófiákra.
  • Sorolja fel az elektronikus üzletmenet kialakulásának fázisait.
  • Írja le, milyen lehetőségeket kínál az Internet és az e-kereskedelem.
  • Az e-kereskedelem milyen piaci és működési változásokat generál?
  • Milyen kérdések megválaszolásával tudjuk bizonyítani az e-kereskedelem alkalmazhatóságát egy adott cégnél?
  • A vállalatokra milyen hatással van az e-kereskedelem?
  • Írja le, milyen változásokat okoz az e-kereskedelem a vevőkapcsolatokban, a gazdasági - partneri viszonyban, termékben, szolgáltatásokban, piaci pozíciókban, üzleti stratégiában, szervezeti struktúrában, vállalati kultúrában.
  • Milyen kritikus tényezők léteznek, és milyen előnyök mutatkoznak az e-kereskedelem kialakításánál, a nagyvállalatoknál?
  • Milyen kritikus tényezők léteznek, és milyen előnyök mutatkoznak az e-kereskedelem kialakításánál, a kis és középvállalkozásoknál?
  • Milyen területeken kell állami beavatkozással (szabályozással, szerepvállalással) biztosítani az e-kereskedelem zavartalan működését?
  • Melyek az e-kereskedelem fő ráfordítás összetevői nagyvállalatoknál?
  • Melyek az e-kereskedelem fő ráfordítás összetevői kisvállalkozásoknál?
  • Melyek az e-kereskedelem kialakítását gátló tényezők?
  • Hogyan készíthetjük fel a társadalmat az e-gazdaságban való hatékony részvételre?
  • Mi az elektronikus aláírás?
  • Mi a célja az elektronikus okiratok használatára kiadott törvénynek?
:: webmaster :: kezdőoldal ::